SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA DZIECI W PRZEDSZKOLU Temat: W zaczarowanym świecie bajek. Grupa: 4-latki Umiejętności z Podstawy Programowej: - 4.3) odróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości; byty rzeczywiste od medialnych, byty realistyczne od fikcyjnych; - 4.1) wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą
"Vive la France !" - scenariusz przedstawienia na zakończenie projektu "Erasmus+"dla gości z Francji Dziecko 1 Bonjour, bonjour, nasi goście mili Cieszymy się bardzo, żeście tu przybyli A ponieważ mamy dzisiaj gości z Francji Państwa, które słynie z wielkiej elegancji Po francusku się witamy Na nasz występ zapraszamy Wszyscy Bon jour, bon
"CHOINKA DLA ANIOŁKÓW" SCENARIUSZ PRZEDSTAWIENIA DLA RODZICÓW Narrator Jak co roku o tej porze święta do nas się zbliżają Z tej okazji przedszkolaki przedstawienie dla Was mają Wejście przy piosence „Aniołek maleńki jak wróbelek” Wszystkie aniołki Gdzieś daleko w niebie Za firanką chmurką Mieszkają aniołki Leciutkie
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA W GRUPIE 3-LATKÓW Wejście tańcem „Szot świąteczny” Wszystkie dzieci Witajcie drogie babcie i dziadkowie Bardzo się cieszymy żeście tu przybyli. Będziemy się razem wesoło bawili A więc zaczynamy, do zabawy zapraszamy. PIOSENKA „WITAJ BABCIU/DZIADKU, JAK SIĘ MASZ ?” Witaj Babciu,
SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH TEMAT TYGODNIA: ŚWIĘTA ZA PASEM TEMAT DNIA: ŚWIĄTECZNE DRZEWKO CELE OGÓLNE: • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu; • zapoznanie z tradycjami związanymi ze Świętami Bożego Narodzenia – strojenie choinki, • poznanie
Scenariusz zabawy andrzejkowej połączonej z imieninami grupy
Nagrody czy kary? Oto jest pytanie... Każdy rodzic wcześniej czy później staje w obliczu dylematu: karać, nagradzać, a może jedno i drugie? Jaką metodę obrać i czy jest jedna właściwa? W milionie porad, które serwują nam publikacje poświęcone wychowaniu dziecka, lub o których słyszymy w telewizjach śniadaniowych, istnieje groźba realnego zagubienia.
Scenariusz zajęć Grupa wiekowa: 3,4, – latki Temat kompleksowy: „Dbamy o zdrowie” Temat zajęcia: Co wiemy o zdrowiu? Cel ogólny: • Promowanie zdrowego stylu życia • Stwarzanie okazji do dokonywania przez dziecko stosownych do wieku wyborów zdrowotnych i zdaniu sobie sprawy z ich konsekwencji. Cele operacyjne – Dziecko: • zna
materiały ZNACZENIE RUCHU dla rodziców W ROZWOJU DZIECKA Przedszkole nr 2 Lewin Brzeski Okres przedszkolny to wiek wzmożonej aktywności ruchowej. Ruch jest najważniejszym stymulatorem biologicznym zapewniającym harmonijny rozwój wszystkich
SPRAWNOŚĆ MANUALNA Sprawność manualna i grafomotoryczna jest to sprawność rąk w zakresie wykonywania takich czynności, jak: pisanie, rysowanie, wycinanie nożyczkami, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików. Rozwój sprawności manualnej w okresie przedszkolnym jest niezmiernie ważny, gdyż wraz z rozpoczęciem nauki w szkole szczególnego