SCENARIUSZ POŻEGNANIE PRZEDSZKOLA Temat: „Pożegnania nadszedł czas” Cel główny: • Podkreślenie i wskazanie ważnej roli edukacji przedszkolnej w życiu dziecka • Rozumienie konieczności pożegnania kolegów, zabawek oraz wychowawcy • Zwrócenie uwagi na miły czas dzieciństwa spędzonego w przedszkolu Cele szczegółowe:
CELE GŁÓWNE: • kształtowanie szacunku dla kultury i obyczaju rodzimego, • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci poprzez integrację dzieci i rodziców. CELE OPERACYJNE: • Zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe, • Rzuca do celu, • Poszerza zasób słownictwa, • Rozpoznaje kolory, • Wyraża uczucia i przeżywa radość
CEL GŁÓWNY: • Rozwijanie percepcji słuchowej (14.6) CELE POŚREDNIE: • Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt domowych • Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania • Rozwój zainteresowań wybranymi zwierzętami CELE OPERACYJNE: • Rozpoznają zapis własnego imienia na wizytówce, • Wyodrębniają głoski w zapisie
"Przyjaciel z Gimnazjum – Kolega z Przedszkola" 1. Wstęp W ramach współpracy z panią Eweliną Szpejcher pedagogiem z Gimnazjum w Rogowie zainicjowałyśmy realizacje projektu pt. „Przyjaciel z gimnazjum – kolega z przedszkola” . Projekt ma na celu kształtowanie umiejętności niesienia pomocy młodszym kolegom, rozwijania empatii, podniesienia
Konspekt zajęć dla dzieci 5-6-letnich Temat-Kosmatek szuka mieszkania-słuchanie opowiadania
SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI REALIZOWANY W GRUPIE DZIECI 5 - 6 – LETNICH „Smerfy” W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 6 W BARTOSZYCACH Dzień Mamy na ludowo i nie tylko……. opracowany przez nauczycielki: ANNĘ CHILIMOŃCZYK I ALICJĘ SZYMAŃSKĄ BARTOSZYCE MAJ 2013 SCENARIUSZ PROGRAMU SŁOWNO – MUZYCZNEGO zrealizowanego w dniu 24 maja
INSCENIZACJA WIERSZA J.BRZECHWY „ŻUK” Do biedronki przyszedł żuk , W okieneczko puk - puk - puk . Panieneczka widzi żuka : "Czego pan tu u mnie szuka ?" Skoczył żuk jak polny konik , Z galanterią zdjął melonik I powiada : "Wstań , biedronko , Wyjdź , biedronko , przyjdź na słonko . Wezmę ciebie aż na łączkę I poproszę o twą rączkę
Poniżej znajdą Państwo przykłady ćwiczeń narządów mownych, które zalecamy wykonywać jak najczęściej aby zapobiec występowaniu nieprawidłowości w wymowie. Ćwiczenia te warto wykonywać także z młodszym rodzeństwem - profilaktycznie. Ćwiczenia te nie muszą byc przykrym obowiązkiem dla Państwa pociech, gdy zadbamy o radosny nastroj podczas wykonywania,
TEMAT: Pobawmy się razem Grupa V- „ Krasnale” 5 - 6 - latki Prowadząca: Anna Odzioba Cele operacyjne: Dziecko: • bierze udział w zabawach ruchowych w sali z przestrzeganiem określonych reguł, • umiejętnie współdziała z partnerem, • przyjmuje właściwą postawę podczas określonych ćwiczeń Metody pracy: Czynna- zadania stawiane