Materiały: Scenariusze zajęć

Z Wacusiem zwiedzamy ZOO. Scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 letnich

Z Wacusiem zwiedzamy ZOO. Scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 letnich

TEMAT ZAJĘCIA: „Z Wacusiem zwiedzamy ZOO.”
GRUPA: 3-4 –latki

CEL GŁÓWNY: Rozwijanie mowy dziecka poprzez słuchanie
krótkich wierszy z użyciem kukiełek, a także
kształcenie spostrzegawczości, wyobraźni i
logicznego myślenia.
CELE OPERACYJNE:
- uważnie i w skupieniu słucha nauczycielki
- potrafi powiedzieć o jakich zwierzętach były wiersze i zagadki
- próbuje poprawnie formułować odpowiedź na pytania nauczycielki
- potrafi globalnie odczytać napis „ZOO”
- dziecko próbuje rozpoznać od jakiego zwierzątka ma ogonek i właściwie go dopasuje
- potrafi świadomie zająć miejsce w przestrzeni wg. polecenia nauczycielki
- śpiewa i tańczy do piosenki
- potrafi połączyć elementy sylwety w całość (sylweta zwierzątka), a następnie starannie ją koloruje
- potrafi posługiwać się klejem w sztyfcie
METODY PRACY:
Podająca- objaśnienia, wiersze, zagadki, piosenka
Eksponująca- pacynka, kukiełki, obrazki zwierząt, sylwety
zwierząt i ich ogony,
Praktyczna- zabawa koncentrująca uwagę „Podaj dalej”,
zabawa dyd. „Czyj to ogonek?”, zabawa ruchowa
do piosenki, przyklejanie właściwego fragmentu
sylwety zwierzątka na karton i kolorowanie jej.
Problemowa- Zabawa dydaktyczna „ Moje zwierzątko”.

FORMY PRACY:
Z całą grupą.
WYKORZYSTANE INNOWACJE:
- elementy metody „Podpisywanie świata” I. Majchrzak
- zabawa do piosenki z Pedagogiki Zabawy KLANZA

POMOCE: przewiązane kokardą pudełko, pacynka, kukiełki, obrazki
zwierząt egzotycznych, napis do globalnego czytania,
sylwety zwierząt i pasujące do nich ogony, kartonik dla
każdego dziecka z fragmentem sylwety zwierzęcia oraz
pocięte elementy do doklejenia, klej, kredki.


PRZEBIEG ZAJĘCIA :


1. Powitanie piosenką „Wszyscy są”.
2. Zabawa koncentrująca uwagę „Podaj dalej”
Dzieci siedzą w kole na dywanie i podają sobie przewiązane
pudełko z niespodzianką. Na końcu nauczycielka otwiera pudełko i
przedstawia dzieciom pacynkę Wacusia.
3. Wacuś zaprasza dzieci przed tablicę i prowadzi z nimi rozmowę.
Pyta dzieci czy wiedzą „Co to jest ZOO?”
Pokazuje dzieciom napis do globalnego czytania i wspólnie
wszyscy go odczytują . Następnie Wacuś zadaje dzieciom zagadki
dotyczące zwierząt (właściwe odpowiedzi dzieci są nagradzane
wspólnym okrzykiem). Wskazane dziecko przypina właściwy
obrazek zwierzątka na tablicę.
„Można powiedzieć o niej,
że jest całkiem zwyczajnym koniem
lecz od pyska do ogona
jest paskami przystrojona.”
„Zwierzę owo, daję słowo,
najdziwniejsze jest na świecie,
żeby go nie mylić z krową,
aż dwa garby ma na grzbiecie.”

„Grać w orkiestrze nie zamierza
ten ogromnie ciężki zwierzak,
chociaż w całym świecie słynie
z trąby swej olbrzymiej.”
„Na tygrysy, lwy i szczury,
krokodyle oraz żmije
ona zawsze patrzy z góry
bo ma bardzo długą szyję.”

4.Wacuś prezentuje teatrzyk kukiełkowy o zwierzętach. Recytuje przy
tym wiersze Brzechwy. Wybrane dzieci odszukują właściwy
obrazek zwierzątka i przypinają je na tablicę.
5. Zabawa dydaktyczna „Czyj to ogonek?”
Wacuś zaprasza chętne dziecko, które losuje z koszyka sylwetę
ogona. Zadaniem dziecka jest odszukanie na tablicy zwierzęcia, do
którego ten ogon pasuje.
6. Zabawa taneczna „ZOO”
Dzieci ustawiają się na dywanie w dużym kole i wspólnie śpiewają
piosenkę połączoną z naśladowaniem różnych zwierząt.
7. Ćwiczenie graficzne „Moje zwierzę”
Dzieci siadają do stolików, mają przygotowane kartoniki z
fragmentem zwierzątka. Zadaniem dziecka jest odszukanie
brakującego fragmentu zwierzęcia, doklejenie go i pokolorowanie
kredkami. Gotowe prace zostają umieszczone na wystawce.

Wiersze Brzechwy :

„Proszę państwa, oto miś. „Rudy ojciec, rudy dziadek,
Miś jest bardzo grzeczny dziś, rudy ogon – to mój spadek,
Chętnie państwu łapę poda. A ja jestem rudy lis.
Nie chce podać ? A to szkoda.” Ruszaj stąd, bo będę gryzł.”


„Papużko, papużko, „Jakie pan ma stopy duże,
Powiedz mi coś na uszko. Panie kangurze !
Nic ci nie powiem, boś ty plotkarz Wiadomo –dlatego kangury
Powtórzysz każdemu kogo spotkasz. W skarpetkach robią dziury.”


„Co słychać, panie tygrysie? „Małpy skaczą niedościgle,
A nic. Nudzi mi się. Małpy robią małpie figle.
Czy chciałby pan wyjść zza tych krat? Niech pan spojrzy na pawiana
Pewnie. Przynajmniej bym pana zjadł.” Co za małpa proszę pana!”

„Lew jest królem zwierząt
i musisz wiedzieć kolego,
że taki groźny zwierzak
może zjeść każdego.”
Grupy wiekowe
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.