Materiały: Scenariusze zajęć

Marcowa pogoda

Marcowa pogoda

Grupa: 4- latki

Cele ogólne:
-Poznaje zjawiska atmosferyczne –wiosna- częste zmiany atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia.
Cele szczegółowe :
- potrafi inscenizować ruchem treść opowiadania
-potrafi opisać ilustracje
-potrafi wykonać pracę plastyczną na dany temat
Metody i formy:
słowne: rozmowa, instrukcja - czynnościowe: stawianie zadań do wykonania
Środki dydaktyczne: farby, gazety , chmurki dla każdego dziecka, ilustracje

Przebieg zajęć:
1. Przywitanie, zabawa rozluźniająca „Przyjdzie do mnie dziecko tak jak” np. żabka, motylek, konik, kotek, wiatr itp.
3. Nauczyciel z dziećmi siedzą w luźnej gromadce na dywanie
Nauczyciel:
- czy zastanawialiście się, co to jest pogoda?
- jaką pogodę najbardziej lubicie i dlaczego?
- czy ważne jest to, aby wiedzieć wcześniej o prognozie pogody?
- komu potrzebne są takie wiadomości i gdzie można je usłyszeć?
- czy wiecie jak można przedstawić na obrazku: burzę, wiatr, deszcz, śnieg, słońce, zachmurzenie?
(swobodne wypowiedzi dzieci)
Nauczyciel demonstruje kartony z symbolami pogody: deszcz, śnieg, słońce, wiatr, zachmurzenie itp.

4. Ilustrowanie ruchem krótkiego opowiadania z wykorzystaniem gazet . Dzieci otrzymują kolorowe apaszki. Nauczycielka opowiada, a dzieci ilustrują ruchem treść opowiadania.
„Idziemy na spacer, świeci słońce. Jest ładna pogoda, dzieci wesoło podskakują. (dzieci idą, spacerują, rozglądają się, podskakują, wymachują rączkami, gazetami) Nagle zaczyna wiać wiatr. Jest coraz silniejszy. (dzieci energicznie wymachują apaszkami, pokazują ruchem rąk wiatr) Nadciągają ciemne chmury, zaczyna padać deszcz. Chowamy się pod parasole, żeby nie zmoknąć. (dzieci zarzucają gazety na głowę) Wiatr jest bardzo silny. Boimy się. Z daleka słychać gromy i widać błyskawicę. Uciekamy do domu. (dzieci szybko chowają się w umówione miejsce) Nareszcie znowu pojawia się słońce. Wyglądamy przez okno. Możemy wyjść na spacer.
5. Przedstawienie za pomocą rysunku „Moja ulubiona pogoda”
6. Zorganizowanie w sali wystawy prac dzieci.
Grupy wiekowe
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.