Materiały: Scenariusze zajęć

Marcowa pogoda

Marcowa pogoda

Scenariusz zajęć przeprowadzony w grupie 3-4 latków
w Oddziale w Kobylu

Temat kompleksowy: Magiczne odgłosy wiosny
Temat zajęcia: Marcowa pogoda.
Cele ogólne:
• usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
• rozwijanie wyobraźni i twórczej aktywności dzieci,
• rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,
• odczuwanie radości i przyjemności ze wspólnych zabaw w gronie rówieśników

Cele operacyjne (dziecko):
• zna wybrane zjawiska pogodowe,
• potrafi wypowiadać się na dany temat
• potrafi realizować w wybrany przez siebie sposób rytm
• potrafi rozwiązać zagadki,
• liczy w dostępnym dla siebie zakresie,
• odwzorowuje liczebność zbiorów,
• doskonali spostrzegawczość wzrokową podczas dobierania drugiej połowy,
• doskonali sprawność manualną,
• bierze udział w zabawach ruchowych.

Metody pracy: słowna, czynnościowa, oglądowa
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa
Środki dydaktyczne: opowiadanie „ O marcu pannie Juliannie i ptaszku” poparte serią obrazków, nagrania odgłosów wiosennej pogody, papierowe chmurki, krople wody i kałuże, przybory i materiały plastyczne.

Przebieg zajęć:

1.Słuchanie opowiadania nauczycielki „ O marcu pannie Juliannie i ptaszku” popartego serią obrazków. Rozmowa na temat marcowej pogody na podstawie doświadczeń dzieci. (Dzieci wypowiadają się na temat kaprysów wiosennej pogody, opisują zjawiska pogodowe.)
2.Rytmizowanie przysłowia „W marcu jak w garncu” – recytowanie przysłowia, wystukiwanie jego rytmu za pomocą drewnianych klocków.
3. Zabawa ruchowa „Wiosenny deszczyk”
4. Słuchanie odgłosów padającego deszczu – stosowanie określeń : deszcz, burza, ulewa.
5. Zabawa matematyczna „Deszczowe krople”
Umieszczenie na tablicy chmurki z kroplami deszczu: 2,3,4,5,6. Dzieci klaszczą tyle razy, ile jest kropli deszczu na wskazanej przez nauczyciela chmurce. Realizowanie liczebności zbiorów w wybrany przez dzieci sposób. Następnie dzieci- krople deszczu podczas przerwy w muzyce mają za zadanie ustawić się przy leżącej na dywanie chmurce zgodnie z liczbą kropli wody jaka się na niej znajduje.
6. Zabawa ruchowa „ Słońce i deszcz”.
7. Zabawa „ Kropelki i kałuże” . Zadaniem dzieci jest odnalezienie pasującej połówki kropli wody lub kałuży. Następnie dzieci sklejają kałuże i naklejają powstałe krople wody.
8. Malowanie techniką mokre w mokrym na temat „ Wiosenna pogoda”.
9. Ewaluacja zajęcia – wykonanie wystawki prac. Określenie nastroju jaki panował podczas zajęć za pomocą wybranej przez dzieci minki.

Opracowała : Dorota Jawień

Grupy wiekowe
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.