SZCZYPAWKA rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - CZ Jedna szczypawka drugiej szczypawce, opowiadała bajki na trawce. Obok usiadły dwa małe świerszcze. Mówiły: - Ładnie! Prosiły: - Jeszcze!
CZTERY KACZKI rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - CZ Poczłapały cztery kaczki na pocztę we czwartek. Miały kaczki wysłać paczki i pocztową kartę. Paczki kaczki już wysłały tam, gdzie miały wysłać, potem siadły i z zapałem zaczęły coś pisać. Jak pisały - tak pisały zrobiły dwa błędy.
ŻUCZEK rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - Ż SZ CZ Chociaż żuczek rzecz malutka mnie urzeka życie żuczka. Czy w Przysuszy, czy też w Pszczynie, życie żuczka rześko płynie. Byczo mu jest i przytulnie w przedwiosenny czas szczególnie. Szepcze w żytku i pszeniczce śliczne rzeczy swej księżniczce. Staszcza jej na przykład z dali maku wór
NAD KAŁUŻĄ rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - Ż (autor nie jest ustalony) Duża żaba nad kałużą napotkała żuka. Żuk na nóżki włożył buty, obcasami stukał. Nad kałużą podskakiwał, żółte buty pokazywał, aż je usmarował błotem. Oj, co było potem!...
Grzybobranie - wierszyk logopedyczny - (autor nie jest ustalony) Wyrosły w lesie grzyby duże, ogromne talerze. Grzybobrania nadszedł czas. Hej, pędźmy w las!
LISKI (autor nie jest ustalony) rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - Ż Leży w norce lisek. Stoi obok żona. Wygraża mu łapką, bo jest obrażona. Co włożę do garnka, gdy pusta spiżarka. Żywo! Wstawaj, mój panie, i na polowanie.
MYSZKA Rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - SZ (autor nie jest ustalony) Myszkowała szara myszka w szafie: “Chyba mnie tu bury kot nie złapie?” Wyszperała szal i szepcze już po chwili: “W szal zawinę się sześć razy. To kota zmyli.”
ŻUCZEK rymowanka logopedyczna - głoski szumiące - Ż (autor nie jest ustalony) Jedna żabka z drugą żabką napotkały żuka, stał na drodze, gorzko płakał swojej mamy szukał. Pocieszały żabki żuka:- Twoja mama w lesie. Widziałyśmy, szła z koszykiem - jagód ci przyniesie. Żuczek zaraz przestał płakać wytarł oczy łapką. Ale zanim poszedł dalej,
Rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy w grupie dzieci 5-6-letnich
Zabawy i ćwiczenia związane z zimą, indywidualizacja pracy