Materiały: Scenariusze zajęć

  • Podsumowanie programu zdrowotnego realizowanego w przedszkolu

    2013-06-03, 20:47 Alicja Szymańska
  • CELE GŁÓWNE: • kształtowanie szacunku dla kultury i obyczaju rodzimego, • rozwijanie umiejętności społecznych dzieci poprzez integrację dzieci i rodziców. CELE OPERACYJNE: • Zna zwyczaje i tradycje andrzejkowe, • Rzuca do celu, • Poszerza zasób słownictwa, • Rozpoznaje kolory, • Wyraża uczucia i przeżywa radość

    2013-05-31, 00:50 Ewa Wypych
  • "Przyjaciel z Gimnazjum – Kolega z Przedszkola" 1. Wstęp W ramach współpracy z panią Eweliną Szpejcher pedagogiem z Gimnazjum w Rogowie zainicjowałyśmy realizacje projektu pt. „Przyjaciel z gimnazjum – kolega z przedszkola” . Projekt ma na celu kształtowanie umiejętności niesienia pomocy młodszym kolegom, rozwijania empatii, podniesienia

    2013-05-29, 18:29 Ala Mrozek
  • INSCENIZACJA WIERSZA J.BRZECHWY „ŻUK” Do biedronki przyszedł żuk , W okieneczko puk - puk - puk . Panieneczka widzi żuka : "Czego pan tu u mnie szuka ?" Skoczył żuk jak polny konik , Z galanterią zdjął melonik I powiada : "Wstań , biedronko , Wyjdź , biedronko , przyjdź na słonko . Wezmę ciebie aż na łączkę I poproszę o twą rączkę

    2013-05-10, 08:51 Lidia Ilska
  • Poniżej znajdą Państwo przykłady ćwiczeń narządów mownych, które zalecamy wykonywać jak najczęściej aby zapobiec występowaniu nieprawidłowości w wymowie. Ćwiczenia te warto wykonywać także z młodszym rodzeństwem - profilaktycznie. Ćwiczenia te nie muszą byc przykrym obowiązkiem dla Państwa pociech, gdy zadbamy o radosny nastroj podczas wykonywania,

    2013-05-02, 22:13 Małgorzata Rudowicz
  • My i nasze emocje – propozycje zabaw i ćwiczeń uczących nazywania i wyrażania uczuć w sposób werbalny i poza werbalny, a także kształtowania w sobie empatii. 1. Zabawa muzyczna – swobodny taniec przy muzyce, na przerwę dzieci wymyślają miły ukłon do koleżanki lub kolegi. 2. "Buźki" – próba nazywania przez dzieci, co może

    2013-04-11, 11:11 Magdalena Krajewska
  • I. Ćwiczenia sprawności języka (szczególnie ważne przy terapii głosek: sz, ż, cz, dż, r, l): - podnoszenie języka do nosa; opuszczanie do brody - karuzela – kręcenie języczkiem wokół - „głodny miś” – oblizywanie warg - „miotełka” – oblizywanie ząbków górnych i dolnych po wewnętrznej stronie, tzw.

    2013-04-05, 11:58 Anna Świdzińska-Mikos
  • A oto przykładowe ćwiczenia-zabawy: 1. „Robienie bąbelków” - do szklanki wypełnionej wodą wkładamy słomkę i dmuchamy przez nią powietrze tak, aby na powierzchni wody pojawiły się bąbelki. 2. „Kto szybszy” – ustawiamy dwa „tory” jazdy (np. z książek, kartek papieru) wzdłuż stołu lub biurka, na końcu każdego „toru”

    2013-04-05, 11:55 Anna Świdzińska-Mikos
  • Ten scenariusz również porusza temat pór roku oraz zjawisk atmosferycznych. Był on przeprowadzony w grupie cztero i pięciolatków. A scenariusz "O tym jak się Rok z Pogodą spotkał" jest kontynuacją i rozszerzeniem wiedzy dotyczącej tego tematu.

    2013-02-07, 19:59 Ewelina Ścibak
  • Przy okazji Świąt Bożego Narodzenia warto zastanowić się nad tym jakie zabawki kupujemy dzieciom. Czy to, że na rynku jest ich niezliczona ilość oznacza, że dziecku można zaproponować cokolwiek?

    2012-12-12, 13:31 Kasia Skóra
Wyświetl